پایان نامه بررسی نقش تبلیغات در بازارهای بین ا لمللی
چکیده
در این تحقيق هدف، بررسی نقش تبلیغات در بازراهای بین ا لمللی می باشدامروزه شركتها صرف نظر از زمينه فعاليت خود (اعم از توليدي و خدماتي)، براي موفقيت و بقاي خود در بازارهاي رقابتي و به شدت در حال تغيير جهاني ، نيازمند ارائه ارزش بيشتر به مشتريان خود ميباشند؛ ارائه ارزش بيشتر از طريق خلق و كسب مزيت رقابتي پايدار امكانپذير مي باشد؛ خلق و كسب مزيت رقابتي پايدار در بازارهاي بين ا لمللي مستلزم طراحي و تدوين اثربخش استراتژي بازاريابي بين ا لملل مي باشد.اما قبل از هر كاري بايد اهميت بازارهاي بين ا لمللي،وراهكارهاي ورود به اين بازارها را بررسي كنيم.زيرا امروزه شركتها مرزها را زيرپاگذاشته وجهاني شده اند. که در اول به تعریف تبلیغات ، بازارهای بین ا لمللی و بازاریابی بین ا لمللی به عنوان ابزار مهم در شرکت های که از طریق مبادلات بینالمللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب میکنند پرداخته شده است. و به استراتژی های ورود به بازارهای بین الملل اشاره شده است. همچنین نقش فرهنگ ،اصول اخلاقی و اینترنت در بازاریابی بین ا لمللی مورد بررسی قرار گرفته است. و الگو های فرهنگی برای درک و طبقه بندی فرهنگ، محک زدن سابقه فرهنگ های ملی و بررسی ثبات فرهنگ در میان فرهنگ های دیگر بیان شده است. و بخش ها مختلف فرایند مذاکره را در جهت فرهنگ های میان ملی بیان کرده است. و چهارچوبی از استراتژی های بازاریابی بین ا لمللی ارایه شده است. و به تاثیراینترنت به عنوان ابزاری جهت دسترسی مصرف کننده به بازارهای خارجی با شالوده های اقتصادی سیاسی و اجتماعی مختلف پرداخته شده است.
واژگان کلیدی
تبلیغات ، بازارهای بین المللی ، بازاریابی بین ا لملل، فرهنگ ، اصول اخلاقی ، اینترنت
1-1- مقدمه
امروزه هیچ کشوری در جدایی کامل از کشورهای دیگر زندگی نمیکند. منابع اقتصادی، تکنولوژی و سطح زندگی افراد یک کشور، بستگی نسبی به اقتصاد کشورهای دیگر دارد که به وسیله جریان پیچیدهای از کالاها، خدمات، سرمایه و تکنولوژی، به هم مربوط میشوند. کشورها از طریق مبادلات بینالمللی، سطح تولید خود را بالا برده و سود بیشتری کسب میکنند. وقتی شرکتی بهطور قطع تصمیم میگیرد وارد بازار خارجی شود، مجبور است بهطور جدی و مؤثر خود را متعهد به ارائه پیوسته کالا و خدمات بداند. در غیر این صورت، مشتریان وی منابع دیگری را جستوجو خواهند کرد.
1-2- بیان مساله
بازاريابي داخلي و خارجي، داراي تفاوت هايي هستند كه از جمله آنها ميتوان تفاو تهاي محيطي در زمينه هاي سياسي، اقتصادي و فرهنگي را نام برد. تفاوت هاي موجود در آب و هوا، محيط طبيعي، فرهنگ، منابع و تكنولوژي، نيازهاي توليدي و خدماتي متفاوتي را ايجاد مي كند. از آنجا كه براي يك بنگاه اقتصادي رفع تمام نيازهاي مصر ف كنندگان امكان پذير نيست، لذا مديريت بازاريابي مي بايستي فرصت هاي موجود را از طريق تقسيم بازار تجزيه و تحليل كند تا بتواند كالا و خدمات مورد نياز مصرف كنندگان مورد نظر را با توجه به منابع خود تأمين كند. منظور از تقسيم بازار اين است كه بازاري وسيع را با روشي به بخشهاي كوچكترتقسيم كنيم كه در هر كدام از آنها يكنواختي بيشتري از نظر عرضه و تقاضا وجود داشته باشد. مصرف كنندگان، خصوصياتي مشترك و مشابه دارند. معيارهايي كه تقسيم بازار براساس آنها انجام ميگيرد، شامل عوامل جغرافيايي، جمعيتي يا دموگرافيك، رواني، رفتاري، بازاريابي و اقتصادي است. پس از بررسي بازار و تقسيم آن به بخش هاي مشابه، مديريت بازاريابي بايد تصميم بگيرد كدام يك از اين بخش ها را به عنوان بازار هدف، انتخاب كند. البته او میتواند بيش از يك بخش را براساس تركيب و توانايي كاركنان بازاريابي، توان رقابتي و خط مشي بازرگانان سازمان خود، انتخاب كند.
امروزه هيچ كشوري در جدايي كامل از كشورهاي ديگر زندگي نميكند. منابع اقتصادي، تكنولوژي و سطح زندگي افراد يك كشور، بستگي نصبي به اقتصاد كشورهاي ديگر دارد كه به وسيله جريان پيچيد هاي از كالاها، خدمات، سرمايه و تكنولوژي، به هم مربوط ميشوند. كشورها از طريق مبادلات بين ا لمللي، سطح توليد خود را بالا برده و سود بيشتري كسب ميكنند. آنها از طريق واردات، كالاهايي را كه قادر به توليد آنها نيستند، به دست آورده و از طريق صادرات، كالاهاي توليدي مازاد برمصرف خود را به كشورهاي ديگر ميفرستند. گرچه يك كشور ممكن است از عوامل توليد مختلفي برخوردار باشد و بتواند انواع كالا را توليد كند، اما قادر به توليد آنها با قيمت مساوي نخواهد بود. علت اوليه مبادلات بين ا لمللي، در ظاهر اختلاف قيمت كالا و خدمات كشورهاست. تفاوت قيمت ها يا به دليل تفاوت در شرايط عرضه يا امكانات توليد و يا تفاوت در شرايط تقاضا يا الگوي مصرف و يا تركيبي از آنهاست. تفاوت در شرايط عرضه، ممكن است ناشي از تفاوت در منابع طبيعي، كارايي، مهارت كار، سطوح تكنولوژي توليد، فراواني عوامل توليد و غيره باشد. با اين حال، تفاوت در هزينه يا شرايط عرضه، به تنهايي عامل اختلاف قيمت نيست بلكه تفاوت در شرايط تقاضا كه عمدتاً توسط سطح درآمدها و الگوي مصرف متفاوت كشورها شكل ميگيرد، در ايجاد اختلاف قيمت ها به اندازه تفاوت عرضه تأثير دارد.
1-3- اهمیت موضوع
هر كشوري با شروع مبادله بین المللي مي تواند عوامل توليد خود را در توليد محصولاتي به كار برد كه بازده بيشتري دارند و آنها را با محصولات ديگر كشورها مبادله كند. مبادلات بين ا لملل، زمينه ساز ايجاد تخصص بين ا لملل مي شود. مؤسسات اقتصادي با دسترسي به بازارهاي خارجي از طريق صادرات، رشد بيشتري پيدا كرده و به اين وسيله محصولات خود را با كيفيت بهتري به بازار داخلي و خارجي عرضه مي كنند و سود بيشتري به دست مي آورند. تمايل به ادامه سرمايه گذاري هاي صنعتي، ضرورت رشد اقتصادي، انگيزه كسب برتري و شهرت در صحنه بازرگاني، تأكيد بر ارتقاي كارايي و سودآوري، اشباع بازارهاي داخلي، سياست توليد انبوه و نياز به درآمدهاي ارزي، از جمله عواملي هستند كه ضرورت و اهميت بازاريابي بين ا لمللي را بيشتر آشكار مي سازند.
با توجه به تغييرات سريعي كه در اقتصاد بین ا لمللی رخ داده است، برنامه ريزي براي فعاليت در بازارهاي خارج نيز به مراتب مشكل تر و پيچيده تر از گذشته است. عوامل متعددي در اين زمينه دخالت دارند كه از ميان آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد: شدت رقابت، تحولات سريع سياسي و اقتصادي، افزايش موانع و محدوديت هاي تجاري در كشورهاي مختلف، گرايش بيشتر به سياستهاي حمايتي، پيشرفت ها و نوآوري هاي سريع در تكنولوژي و گستردگي تبليغات بازرگاني. به طور كلي، در سا لهاي اخير رقابت در محيط بازرگاني بين ا لمللي، بويژه در بازار اهميت تحقيقات بازاريابي بين ا لملل رقابت بازاريابي يك ارتباط حياتي بين سازمان ومشتريانش ايجاد ميكند. درحقيقت هدف رقابت بازار بيان كردن رفتار مصرف كننده وترجمه كردن ديدگاههاي كليدي مشتريان به استراتژيهاي بازاريابي كاركردي وانجام پذير ميباشد. بدون درنظرگرفتن ديدگاههاي مشتريان ،شركت ها قادر به ارتباط نزديك با رفتار مشتريان حياتي خود نيستند و همچنين از اثرات زيادي كه بر روي مشتريان سازمان ايجاد مي شود غافل مي مانند.
امروزه به دليل انتخابي زياد و همچنين ارتباط هاي بالای رشد فقط بوسيله سازمان هايي صورت مي گيرد كه استراتژي بازار هدفشان به خوبي به سمت بازارهاي كوچك مخصوص برگرفته شده از بازارهاي بزرگتر جهت يابي شده است. شركت هايي كه در ابتدا بدون پوشش دادن نيازهاي بخش مشخص و بدون در نظر گرفتن ريسك حاصل از ديدگاه هاي مختلف وارد بازار مي شوند با هزينه شكست بازاريابي روبرو مي شوند. (Robert & et al.( 2007,114 )
1-4- اهداف تحقیق
ا-4-1- هدف کلی :
نقش تبلیغات در بازارهای بین ا لمللی
1-4-2- اهداف جزئی :
- تبليغات بازرگاني را تعريف نمايد.
- اثرات تبليغات را بيان کند.
- تبليغات را بر حسب هدف هاي آن طبقه بندي نمايد.
- هدف هاي تبليغات را بيان نمايد.
- ازدياد نوع مصرف
- ازدياد مقدار خريد
- ازدياد مدت مصرف
- ازدياد تکرار مصرف
- جلب نسل جديد
- تبليغات آژانس هاي تبليغاتي بر حسب نوع آن به روشهاي زير طبقه بندي مي شود:
- طبقه بندي تبليغات بر حسب نوع رسانه
- طبقه بندي تبليغات بر حسب موضوع تبليغات
- طبقه بندي بر حسب اشخاص حقيقي يا حقوقي
- طبقه بندي بر اساس تعداد موسسات تبليغاتي
- طبقه بندي بر مبناي طبيعت فعاليت تبليغاتي
1-5- سئوالات تحقیق
1-5-1- سئوال اصلی :
به نظر شما تبلیغات در بازارهای بین ا لمللی تاثیر گذار است ؟
1-5-2- سئوال اصلی :
لذا اين تحقيق جهت پاسخگويي به سؤالات ذيل صورت گرفته است.
مفهوم بازارهاي بين ا لمللی چيست ؟
مفهوم بازاريابي بين ا لمللی چيست ؟
گونه ها يا انواع استراتژي هاي بازاريابي بين ا لمللی كدامند؟
اهميت بازاريابي بين ا لمللي چيست؟
استراتژي هاي ورود به بازار بين ا لمللي كدامند؟
نقد و بررسیها
هنوز بررسیای ثبت نشده است.